12-05-2013 / Caesar-saladwraps


Een wrap is zo'n  product dat iedereen in huis moet hebben. Weet je niet wat te eten voor lunch of diner, de wrap is de uitkomst. Met de wrap kan je dus heel erg veel en zo ook een caesar-saladwrap. Het is erg lekker, fris en heerlijk voor een zonnige dag. Voor het avondeten zou je er ook nog oven friet of aardappeltjes bij kunnen serveren. 

Wat heb je nodig (4 grote wraps):
  • 2 kipfilets
  • Olie
  • Zout en peper
  • 1/2 bosje bieslook
  • 1-2 teentjes knoflook
  • 100 gram slasaus
  • 125 gram volle yoghurt
  • 1 citroen
  • 2 sneetjes geroosterd brood
  • 10 gram boter
  • 150 gram gemengde ijsbergsla
  • 30 gram geraspte parmezaan
  • 4 wraps 

Maak de kipfilets schoon en dep ze droog. Bak ze in hete olie ca. 5-6 minuten aan iedere kant. Breng de kip op smaak met zout en peper en laat ze afkoelen.

Was de bieslook en snijd hem fijn. Pel de knoflook en pers hem uit. Rasp de schil van een halve citroen. Meng de bieslook, de knoflook en de citroenrasp met slasaus en de yoghurt. Breng de saus op smaak met peper en zout. 

Snijd het geroosterde brood in blokjes. Rooster deze in hete boter en laar ze afkoelen. Was de sla en snijd hem in dunne reepjes. Halveer de kipfilets over de lengte en snijd ze vervolgens in dunne plakjes. Meng de toast, de sla en de kip met de parmezaan en de saus (op 4 eetlepels na).

Bestrijk iedere wrap met 1 eetlepel saus en doe er wat caesar salade op. Laat rondom een randje vrij. Rol de wraps op en snijd ze schuin doormidden.

Allemaal een fijne Moederdag!

9 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me echt heel erg lekker <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh i love wraps. Deze zijn lekker en niet moeilijk te maken:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ga ik van de zomer zeker maken, lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker, toch weer anders dan hoe ik het maak. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm heerlijk! Ik ben dol op wraps, maar eet ze toch vooral warm. Als ik dit soort gerechten zie denk ik steeds dat ik ze toch ook maar eens als lunch ofzo moet eten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmm, ziet er heerlijk uit! Zal ik snel eens zelf uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen